BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, June 13, 2010

TOT- Training of Trainers

AMARAN! CERITA INI SANGAT MEMBOSANKAN DAN GILA VA VI PANJANG.. KALAU TAK KENAL DINASIHATKAN TAK PAYAH BACA.. TQ

Salam.. (senyum2x)

Program ini berlangsung di Kg Aceh Management Centre,Yan,Kedah pada 11hb dan 12hb June 2010. Program dua hari satu malam ini berlangsung dengan jayanya.. alhamdulillah.... Perkara yang tidak di jangka dan mendebarkan hati aku dan farisha ini dapat di harungi dengan tabah oleh kami.. (ceh ceh... senyum lagi)

Pada mulanya, aku telah serve hari cuti pada 11hb june(memang nak pergi kem ni). Awal2 lagi pada bulan may tu aku dah cop.. Arfa nak cuti. But then, farisha kata "maybe tak jadi la fah..." Fine,aku cancel cuti.. Bos aku pun pangkah nama aku kat kalendar. Tapi,takdir Allah.. seminggu sebelum berlangsung.. "fah,program ni jadi...""aku tau pesh,aku dah baca kat facebook! Dowang pun siap tanya aku pergi ke tak... macam mana ni??". Dalam dilema... Pergi atau tak? Aku cuba nasib apply cuti hari sabtu tu jugak!(tak sangka dapat terus!!! alhamdulillah)

So,sekarang.. masalah tiket pulak.. farisha kata dia akan beli dekat pudu on monday. But then dia tak dapat pegi beli. Pada hari selasa, aku beli tiket ke kedah untuk 2 orang.. turun dekat Sg Petani... Selesai masalah tiket.. Masalah baru pulak muncul... Departure pada pukul 12.30 malam di Hentian Duta! Aku senyum... Ayah aku tak kisah macam biasa.. tahu aku pandai jaga diri.. Then,mama tak bagi.. Hari rabu,farisha pergi cari tiket keretapi. Aku suruh ayah tukar tiket pergi tu jadi tiket balik.. malangnya,tiket tu tak dapat ditukar.. farisha pulak tak dapat beli tiket.. dah habis sepanjang musim cuti.. for sure.. so,akhirnya mama suruh kawan mama yang drive teksi(perempuan) hantar ke Hentian Duta.. Ok,settle another problem..

See,banyak kan halangan?? Macam tak percaya yang segalanya berjalan dengan lancar.. hahaha

Ok,cerita yang berlaku pada 12.30malam di Hentian Duta...

Setelah kami usai turun daripada teksi tersebut,(makcik teksi tu asyik membebel pasal kehidupan artis je. macam la aku ngan Farisha minat sgt nak dengar!) kami terus menuju ke dewan berkumpul. Aku ternampak seorang abg yang memang terang lagi bersuluh boleh ditanya la segala hal ehwal pasal bas ni. So,aku pun dgn yakin pergi kat abg tu..

Sambil tersenyum,
A: Encik,bas sg petani dah sampai ke?(sambil menunjukkan tiket)
B: Platform berapa? (buat muka ngantuk plus macam mintak penyepak)
A: Mana la saya tau.. Kalau saya tau takda la saya datang sini... (masih senyum sambil ketap2 gigi)
B: Um... Belum sampai lagi(dengan muka yang rasa ringan je kaki aku..)

Aku pun pergi ke arah Farisha sambil masih tersenyum..

F: Marah nampak
A: Abg tu kan penat.. Standard la..
F: Kalau dia tak di bayar gaji aku tak kisah...
A: Mungkin dia dah lama kerja kot... (senyum2 perli..)
F: Arfa,dia ada shif ok! Takkan la lama sangat..
A: Kita kena husnuzon pesh..
F: Huh..
A: Ok,cuba bayangkan apa yang dia tengah putus cinta or tngah gaduh ngan gf dia...

Dalam khayalan...

1.Syg, abg tak pernah berniat nak buat syg macam tu..
2.Ah, abg ni.. selalu macam tu... asyik sibuk je.. Sampai nak mesej pun takda masa!
3.Abg kerja... kan abg dah bagitau sayang..
4.Abg kerja apa??
(Lelaki tersebut manggaru2 kepala sambil terus merenung handphonenya)
5.Err.. abg.. er....
6.Tgok! Gagap! kalau gagap maknanya tipu!
7.Tak.... Abg bukan dengan perempuan lain.. abg kerja..

masa ni aku dgn farisha dah gelak jahat dah.. hahaha.. dah lama tak buat kerja ni! hehehe

Kat sana semua ok.. tak banyak menda yang boleh cerita..
Time balik pun ok.. walaupun sampai kl pukul 4.30pg tapi ada orang jemput and selamat la sampai umah.. hehehe..

Overall,semuanya superb...
Alhamdulillah kerana telah diberi kesempatan sedemikian rupa...
(senyum-senyum...)
(=^o^=)

1 comments:

farisha assila said...

rfa~~~

dkt kem ni jgk rfa knl dgn someone
(gossip powered by angah n alif )