BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, November 20, 2011

Mungkin~

Maaf
Tiga


Assalamualaikum
Seorang sahabat mengadu kepada saya dia menyimpan perasaan kepada sahabat dia... Tapi sahabatnya tidak menyedari perasaan sahabat saya. Dalam masa yang sama, individu yang disukai sahabat saya bermesra dengan teman kepada sahabat saya tanpa menyedari apa yang dirasai oleh sahabat saya.. Saya sebagai sahabat, apakah yang harus saya katakan kepada sahabat saya? Lalu, saya sekadar berbasa basi berkata,"Sayang, kalau kita suka seseorang tapi kita tidak memberitahu beliau, terdapat satu kuntuman bunga yang harum mewangi tumbuh di atas sana(sambil unjuk jari ke langit biru). Sekiranya beliau yang disukai kamu juga menyukai kamu, terdapat satu kuntuman bunga lain akan tumbuh mewangi di sisi bunga kamu. Andai ada jodoh antara kamu, insyaallah bukankah lebih indah tatkala kamu meluahkan antara duanya ketika sudah selamat mendirikan rumah tangga? Andai tiada jodoh, Insyaallah ada insan lain diluar sana yang memiliki bunga yang lebih indah yang selayaknya kamu terima. Suka itu normal... Bersangka baiklah pada-Nya sayang.. (sambil senyum)". Sahabat saya tersenyum... Saya juga..dalam hati~


~Fin~


Yang baik itu dari-Nya

0 comments: