BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, June 22, 2010

HERO OF THE DAY

Here goes notin... aku berada di emosi yang tak stabil kerana.... aku perlu.... selagi tak... aku akan terus jadi macam ni.... huh... Nabi tak suka umatnya yang suka mengeluh... Ntahla... sejak akhir2 ni banyak lak customer yang dtg pg2 kacau hidup aku tanpa sempat aku tarik nafas.. yay! da sampai tempat kerja!!! Oh,tak boleh buat macam tu eh?? Ok,tak buat..... I need some air babe....

So,kenapa buat tajuk camtu?? Pada hari sabtu malam ahad aku telah pergi ke Masjid Al-Azim untuk menyahut seruan Ustaz Hasrizal yang akan berbahas mengenai Cinta.. Milik siapakah Ia??? Ya teman-teman... sebagai orang yang susah mencari couple apatah lagi pasangan hidup soalan-soalan macam ni kadang-kadang perlu jawapan dari pihak luar.... I GO!!! With a friend of mine for sure... Teman yang sama situasi dan pendapat seperti aku... Since aku kerja pada waktu pagi, tengah hari dah balik umah... Tu sume tak menjamin aku dapat rehat yang cukup... Hello!!! Hujan turun eh tengah hari tu.. Plus mak aku start psiko.. "pergi ke kakak?? pergi ke???" YOu will never know hows my mom acting lately.. Hari tu majuk ngan aku semata-mata aku nak kuar tgok prince of persia time maghrib.... So,agak mencabar.. Kena cakap leklok so tak dilabel anak derhaka..... Back to the story, majlis tu start lambat... 9pm... 7'clock.. aku dah terkedek2 paksa ayahanda aku hantar aku g taman melati.... then,naik lrt sampai masjid jamek.. solat maghrib kat situ... Jujur,aku dah 21tahun duk kl tapi tu first time solat kat situ.... cantikkkkk.... Kalau di jaga.. haha.. Then naik train pergi pandan indah.... Ha,ni la start adventure ktowang... sampai kat situ... kul 8.30mlm.. suasana gelap... aku bertiga dengan membe aku nyer adik... then ktowang nampak ada budak bertiga lain nak pergi masjid tu jugak... Ok,tunggu teksi.... tak sampai2... macam mana ni??? aku nampak ada seorang pakcik pakai kopiah hantar isteri dia yang kerja kat lrt.... "pakcik,macam mana nak pergi taxi stand???" aku senyum sambil member aku buat muka2 cute... "uih,jauh ni dik... kalau jalan kaki lorong gelap tu bahaya... ha,macam ni.. apa kata pakcik hantar sampai jalan raya kat depan sana.. adik boleh ambik teksi kat situ???''

aku pandang kawan aku,kawan aku pandang aku... insyaallah,niat kami baik.. so,Allah mesti tolong.. apa lagi.. aku masuk ngan kawan2 aku... kitowang lupa terus kat budak 3 orang tu.. sian dowang... akhirnya,aku dan member aku sampai kat masjid tu dgn selamatnya....

One more problem, macam mana nak balik??? Program mesti habis kol 12 nye.. kompem!! so,aku ngan member aku kol sume insan yang rasa2nya ada kereta.... macam2 alasan dgr... akhirnya,tngah godek2 phone.. aku nampak nama an...

aku: assalamualaikum. Woi! Ko katne??
an: kat umah r.. pehal??
aku: kau jgn salah paham lak aw. ko ada keta ak??
an: ada.... nape??
aku: mintak tolong?? selamatkan aku??? kul 12??
an: kul 12 aku kuar dari umah...

(perbualan ini telah dipendekkan sebab aku nak balik umah.. dah pukul 5.30 ptg... hehe)

an pun dtg... the end.. tanx an!

0 comments: